KNIŽNÍ RECENZE: The Mighty Storm

Knihy Knižní recenze

The Mighty Storm je další opěvovanou hvězdou žánru new adult, takže je jasné, že mé pozornosti uniknout nemohl. Jak tedy dopadlo mé setkání s nejslavnějším zpěvákem světa a jeho dávno ztracenou láskou?

The-Mighty-Storm-coverAutor: Samantha Towle
Série: The Storm
Díl: první
Počet stran: 329 (ebook)
Datum vydání: 20.8.2012
Věková hranice: 18+

Jake a Tru byli jako děti nerozluční. Pak ale Jake odešel a s Tru se neviděli, ani si nepsali dlouhých dvanáct let. Z Tru je nyní hudební recenzentka a novinářka a když za ní její šéfová přijde s tím, že nejslavnější rockový zpěvák na světě Jake Weathers se rozhodl poskytnout interview nejen o své kariéře a kapele, ale poprvé vůbec i o svém soukromém životě, Tru nemůže odmítnout. I když to znamená oživit léta pohřbené bolestivé vzpomínky na první lásku svého života.

Samotný příběh není ničím originálním. On je slavná rocková hvězda, zbožňovaná miliony po celém světě, ona je jeho kamarádka z dětství, která se zjevila u jeho dveří po dvanáctiletém odloučení a ještě má přítele. Okamžitě je to k sobě přitahuje, samozřejmě, a Tru se dostává mezi dva mlýnské kameny – Jakea a svého přítele Willa. Je jasné už od začátku, jak to dopadne, takže ústřední příběhovou linii netřeba řešit.

Postavy jsem si ovšem zamilovala. Jake je skvělý charakter, který v první polovině působí i přes svou slávu jako obyčejný kluk odvedle a svými gesty a charismatem si okamžitě získal mou přízeň, navzdory tomu, jak děvkařsky a arogantně se dokázal chovat. Tru mi byla od začátku sympatická, i když je pravda, že na mě nezapůsobila tolik jako Jake, dostala mě ale svými hláškami. Ze začátku působila docela roztomile a vtipně, o to víc mě mrzí, že jak přibývaly problémy a komplikace, jednala sice v souladu se situacemi a jako charakter rostla, bohužel na úkor svého smyslu pro humor.

První polovina, kdy si k sobě nacházeli cestu nabízí skvělé čtivo. Emoce, postavy, příběh, Truiny myšlenkové pochody, to všechno mě bavilo. Pak ale někde za půlkou nastal zlom. Zajímavé okamžiky příběhu byly retrospektivně jen zmíněny, i když bych jako čtenář moc ráda do těch okamžiků nahlédla, ne se o nich jen dozvěděla jen tak mimochodem a zpětně. Jake pozbyl na charismatu a z drsného rockera se stal uťáplým štěnětem věčně lezoucím za najednou chladnou Tru. Její chování je vzhledem k vývoji situace pochopitelné, přesto jsem si říkala, že přece jenom nemusela tak neústupně trvat na svém. Příběhově je druhá půlka jednoduše telenovela střídající jednu kýčovitou scénu za druhou. Někdy v průběhu té druhé poloviny jsem se přistihla, že čtu už jen ze setrvačnosti a že se v podstatě jen těším na konec. Který mě tedy ale totálně dostal.

Kdyby si příběh po celou dobu udržel tempo a atmosféru první poloviny, mohla bych ho označit za jeden z nejlepších v žánru. Druhá polovina mi ale dojem zkazila a nijak tomu ani nepomohlo, jak mizerně je kniha napsaná. Buď autorka neumí psát, nebo by měla na místě vyrazit korektora. S takovou hromadou gramatických, jazykových a stylistických chyb jsem se v žádné jiné knize ještě nesetkala.

Přesto všechno se těším na druhý díl, jehož existence mě vzhledem k uzavřenému konci tohoto románu poměrně překvapila. Snad mě autorka překvapí i lepší jazykovou stránkou.

Zdroj informací a obrázků: GoodReads.com