KNIŽNÍ RECENZE: Painted Lines

Knihy Knižní recenze

Motorkářská reality show, označení „dark“ a hlavní hrdinka s tyrkysovými vlasy? Tuhle new adultku jsem si nemohla nechat ujít.

Painted LinesAutor: Brei Betzold
Počet stran: 320 (ebook)
Datum vydání: 17.6.2013
Věková hranice: 18+

Scout vyrostla mezi opraváři motorek a nyní se před ní staví možnost soutěžit v reality show, v níž mají týmy za úkol sestavit motorku. Scout je z této příležitosti nadšená a s chutí se i se svým týmem vrhá do práce, její nadšení umocňuje i Thayne, člen jiného soutěžního týmu, s nímž si ale začíná mimo čočky kamer více než rozumět. Navzdory tomu, že hraje za tým muže, který ji před několika lety mučil a znásilnil. A který se rozhodl udělat Scout ze života znovu peklo.

Téma reality show je poměrně neotřelé, minimálně já tedy jinou knihu z prostředí televizních pořadů zatím nečetla, o to víc mě zajímalo, jak se s tím autorka poprala. Co se budování motorek týče, zabíhala autorka snad až do příliš velkých detailů a v množství technických termínů jsem se ztrácela. Samotné téma reality show bylo poměrně odbyté, občas byly zmíněny kamery a mimo scénu rozdány jednotlivé denní úkoly, jinak se tím autorka víc nezabývala. Přednost dostaly vztahy mezi postavami a linie osobního příběhu hlavní hrdinky.

Scout před lety prožila peklo, když ji chlapec, který jí měl být nevlastním bratrem, avšak ukrýval zvrácenou mysl, několik dní mučil a znásilňoval. Scout dodnes trpí těžkým případem posttraumatické stresové poruchy, což jí ovlivňuje celý život, ačkoli se snaží na svou minulost zapomenout a překonat to. V tom jí pomáhají její přátelé, ale také mladík Thayne.

Thayne na mě při čtení působil mnohem mladším dojmem, než jaký ve skutečnosti byl, na charismatu mu to ale vůbec neubíralo. Tetování, piercingy a motorka? Na jednu stranu okoukaná kombinace, na druhou stranu to funguje, Thaynea jsem si zamilovala.

Když jsem knihu otevřela, nevěděla jsem, co na mě čeká, dostala jsem ale něco, co jsem vůbec nečekala. Příběh dívky, jež je nucena se opět postavit své nejhorší noční můře. Základní premisa mi přišla trošku přitažená za vlasy, ačkoli chápu, že autorka potřebovala na jednom místě všechny hráče. Způsob, jakým to udělala, mi přišel ale až příliš okatý a nápadný. A víc než téma reality show mě zaujal příběh samotných postav.

V nich jsem se zpočátku ztrácela, na to tam najednou bylo příliš zaměnitelných mužských postav, ale po čase jsem se v nich začala orientovat. Autorka přináší příběh dívky, která se snaží už sedm let smířit s osobní tragédií, jen aby jí teď musela čelit znovu. Její chování bylo místy nereálné, některé věci byly příliš uspěchané a něco až příliš velká náhoda, aby to působilo reálně. Ale napsané je to i přes všechny technické popisy neuvěřitelně čtivě, postavy jsem si oblíbila a plus za to, že hrdinka má tyrkysové vlasy. Tématem a zpracováním mi příběh připomínal dospělejší, méně depresivní verzi Ruining Me.

Autorka vzala emočně velice náročné téma a zpracovala ho opravdu dobře. Jen jsem doufala, že ve mně probudí víc emocí, to se ale povedlo až při velmi dramatickém závěru. Přesto na mě udělaly Painted Lines velký dojem a já si od autorky opět něco ráda přečtu.

Zdroj informací a obrázků: GoodReads.com

4 thoughts on “KNIŽNÍ RECENZE: Painted Lines

1. Já od Brei Betzold četla My Misery Muse, new adultku z hudebního prostředí a hodně se mi líbila, přišla mi taková celkem ze života a hot 😀 Druhý díl, Faith, už byl takový trochu přitažený za vlasy a přišlo mi, že chce polovičku postav zmrzačit nebo jim způsobit psychickou újmu. Jinak se mi líbí, jak píše, takže Painted Lines si určitě taky přečtu 🙂

1. Na My misery muse se chystám, pak tu buse samozřejmě recka. Otázkou je, kdy se k tomu dostanu 🙁

2. Bude knížka vycházet i v češtině? Pod jakým názvem? Podle recenze by to mohlo být něco pro mě 🙂

1. Nevím o tom, ale vzhledem k explicitně popsanému mučení mladé dívky bych se divila, kdyby to u nás vyšlo.