KNIŽNÍ RECENZE: Graffiti Moon

Knihy Knižní recenze

Lucy je zamilovaná do Shadowa, tajemného streetartového umělce. Edovi se líbí Lucy, až do chvíle, než mu zlomí nos, Dylan chodí s Daisy, ale házet jí vajíčka na hlavu nebude to pravé, Jazz a Leo se pomalu sbližují…

Graffiti MoonAutor: Cath Crowley
Počet stran: 264
Nakladatel: Pan Macmillan Australia
Datum vydání: 1. srpna 2010

Je 3:13 ráno a můj Kindle hlásí „book complete“. Graffiti Moon je příběh jedné noci, a tak se sluší jej za jednu noc také přečíst. Šestice hlavních hrdinů se setkává v kavárně a plánuje program na nadcházející noc. Leo se snaží sbalit Jazz, Daisy se rozchází s Dylanem a Lucy s Edem se doslova nemůžou vystát.

Před dvěma lety pozval Ed Lucy na rande, ta nadšeně souhlasila a už dopředu si vysnila všechny možné konverzace, romantické scénáře a happy endy. U večeře spolu ale skoro vůbec nepromluvili, před filmem ji Ed chytil za zadek, Lucy ho praštila a utekla.

Vůbec ji to ovšem netrápí, už delší dobu se snaží vypátrat tajemného streetartového umělce Shadowa, který z jejího nudného města dělá to nejbáječnější místo na světě. Sní o tom, jak si budou povídat o umění, jak mu ukáže svou práci ve sklářské dílně, jak se zamilují… Nemá ponětí o tom, že za přezdívkou Shadow se skrývá právě Ed a oné noci se společně s ní vydává hledat sám sebe.

Graffiti Moon je obyčejný příběh protkaný neobyčejným uměním. Je poetický, plný metafor, je jemný a neuspěchaný. Lucy je dívka jako žádná jiná (a je si toho problému vědoma), Ed to zase vůbec neumí se slovy, je looser a brzy i kriminálník. Přesto si rozumí, skrze barvy na stěnách a starých karavanech. Někde mezi hledáním Shadowa, rozhovory o Vermeerovi a Poetovými (Leovými) verši zjistí, že si mnohé problémy vytváříme uměle, že některé emoce nelze vyjádřit slovy. Po přečtení budete mít jediný sen – jet do Austrálie, vidět Melbourne v noci, nechat na sebe dýchat barvy ve světle baterky.

I guess love’s kind of like a marshmallow in a microwave on high. After it’s explodes it’s still a marshmallow, but, you know, now it’s a complicated marshmallow.

Celý příběh vypráví Lucy a Ed s občasnými etudami v podání Poeta/Lea, který se dívá na svět skrze verše. Na to, jak krátký časový úsek kniha pokrývá, dokážete pochopit hlavní postavy v plné šířce i hloubce. Prostřihy do minulosti uvádí události do kontextu. Zamilujete si Edovo i Lucyino umění, způsob, jakým o něm dokáží mluvit. Je to krásná kniha, nenápadná, ale krásná. A tak akorát na tu jednu noc.

Zdroj informací a obrázků: Goodreads.com