KNIŽNÍ RECENZE: Easy

Knihy Knižní recenze

O románu Easy jsem slyšela mluvit jako o přelomovém dílu žánru new adult a jako o románu, který nesmí ujít pozornosti fanouška žánru. A když jsem se dozvěděla, že se chystá české vydání, zvědavost mi nedala a román jsem rozečetla…

Easy bookAutorka: Tammara Webber
Datum vydání: 25. 5 2012
Počet stran: 230 (ebook)
Věkové doporučení: 18+

Pro Jacqueline to není zrovna šťastný začátek roku. Přítel, kvůli němuž místo na prestižní konzervatoř nastoupila na státní vysokou, ji opustil a po večírku se ji navíc její spolužák pokusil znásilnit. Před hrůzným zážitkem ji zachrání Lucas, který se brzy stává jejím kamarádem, její myšlenky také zaměstnává profesor, s nímž si mailuje. Do tuhého přichází ve chvíli, kdy je jedna z jejích spolužaček znásilněna.

Musím říct, že chápu, co na téhle knize spousta lidí vidí. V době, kdy žánr new adult nabízel pouhé sladkobolné romance, přišla Webber s Easy, kde se navíc ke sladkobolné romanci řeší i bolestivé téma a celospolečenský problém znásilnění. Je asi nefér chtít něco víc od románu napsaného v době, kdy se autoři teprve rozkoukávali a zjišťovali, co si v rámci žánru mohou a nemohou dovolit, ale zároveň mi přijde fér chtít něco víc od románu, kolem kterého je takové haló a který milují čtenáři po celém světě.

Jacqueline mi ovšem byla od začátku neuvěřitelně protivná, svou osobnost našla až někde ke konci, ale to už můj dojem z ní bohužel nezmění. Docela i chápu, co čtenářky vidí na Lucasovi (motorkář, tetování, maluje, má kočku), jenže já z něj žádné charisma necítila. Abych se přiznala, tak mi žádná postava v románu nebyla sympatická a ty, co mi nebyly vyloženě nesympatické, mi zas byly naprosto ukradené.

Čekala jsem taky, že se téma znásilnění bude probírat trochu víc, ale i v tom mě autorka zklamala. Kniha nabízí obyčejnou romanci, kde se téma znásilnění řeší jen hodně, hodně okrajově a autorka kolem něj ještě navíc chodí jak kolem horké kaše. A já se už kvůli tomu, kolik románů jsem přečetla, kde se toto téma řešilo otevřeně a byla nosnou linií celého románu, cítím po Easy poněkud ochuzená.

Kdybych těch new adultek nepřečetla tolik nebo spíš kdybych nečetla NA, v nichž se vážná témata jako znásilnění probírají podrobně a jejichž čtení je emočně i psychicky náročné, kdybych četla NA jen ty sladkobolné romantiky, tak by na mě Easy určitě udělalo mnohem větší dojem. Takhle ale pro mě Easy zůstává románem průměrným, který v době svého vydání mohl být žánrově inovátorský, v současné době ale nic nového nepřináší a po většinu děje spíše nudí opatrností, s níž autorka k vybranému tématu přistupuje, a okoukaností ústřední romantické linie.

Zdroj informací a obrázků: GoodReads.com, TammaraWebber.blogspot.com