KNIŽNÍ RECENZE: Vášnivý svůdník

Knihy Knižní recenze

Autorské duo Christina Lauren prorazilo se sérií Božský, jejíž první díl původně vznikl jako fanfiction na Stmívání. Postupně se však tvorba Christiny Hobbs a Lauren Billings proměnila v oblíbené romance přeložené do více než dvaceti jazyků. A v podobném trendu pokračuje i Vášnivý svůdník.

Vasnivy svudnikAutor: Christina Lauren
Počet stran: 367
Nakladatel: Jota
Datum vydání: 4. 2. 2015

Mia Hollandová právě odpromovala a se svými nejlepšími kamarádkami Lolou a Harlow míří do Vegas tuhle událost pěkně oslavit. Pro Miu je to jedna z posledních šancí, jak si užít svobody. Na podzim totiž nastupuje na obchodní školu v Bostonu, jak si přeje její otec. Miiným snem bylo vždy stát se profesionální tanečnicí, jenže po jedné ošklivé nehodě, která jí zanechala jizvy nejen na duši, to nepřipadá v úvahu.

Hned první večer vyrazí holky do baru, kde narazí na záhadného krasavce. Až pozdě v noci, kdy nemůže Mia usnout, zjistí, že ten chlápek z baru, Ansel, bydlí i se svými kumpány v apartmánu naproti nim. A Mia hned pozná, že na ni má Ansel zvláštní vliv – když se potkají druhý den znovu, vůbec není tak nervózní jako obvykle, baví se spolu dlouhé hodiny a klidně mu vyklopí i věci, které řekla jen svým nejlepším kamarádkám. Navíc nedokáže popřít, že ji pořádně přitahuje.

Ráno přijde pro všechny pěkný šok, protože zjistí, že za sebou mají hned trojnásobnou svatbu. Lola, Harlow, Oliver a Finn se hned vydají sňatek anulovat, jenže Mia s Anselem váhají. Ansel ví, co Miu na podzim čeká, a tak ji pozve na léto k sobě do Francie. No vážně – která by takové nabídce od naprosto okouzlujícího chlapa odolala?

Nejspíš bych vám měla narovinu přiznat, že Paříž bezpodmínečně miluju. Takže mi už od začátku bylo jasné, že si mě tahle kniha naprosto získá a budu ochotná přehlédnout spoustu chyb. Ovšem kromě pár stylistických chybek ve francouzských frázích (na které přijdou jen ti, kteří mají nějaké základy francouzštiny) nebylo moc co odpouštět. Mia je sympatická holka, Ansel je miláček k sežrání a pro Paříž a francouzštinu mám prostě slabost. Stejně jako v sérii Božský nechybí svérázný humor, takže jsem se skvěle bavila klidně i u slovníčku frází, který nechával Ansel Mie ráno na stole.

Místy dostaly před příběhem postelové scény přednost natolik, až jsem měla pocit, že jsme se dostali někam do tmavě rudé knihovny. Po sérii Božský jsem s tím víceméně počítala, takže mě to až tak nepřekvapilo. Co mě na Vášnivém svůdníkovi mrzelo mnohem více, byl poněkud kostrbatý překlad. U toho jsem opravdu kolikrát skřípala zuby. Bohužel místy bylo hodně zřejmé, že jde o doslovný překlad nebo o hodně nepovedenou parafrázi. Hlavně způsob Anselova vyjadřování mě zarážel – ano, mluvil jako cizinec, jenže ve Státech strávil několik let, takže angličtinu by měl mít v malíčku.

Vášnivý svůdník se bude líbit všem, kdo si chtějí odpočinout od venkovního světa a nebojí se trochu (víc) lechtivějších scén. Tahle kniha je totiž hlavně o prázdninách v Paříži a jednom hodně žhavém románku. Pokud vám sedí styl psaní dua Christina Lauren, nebo jen milujete bláznivé romantické příběhy a zbožňujete Paříž, tohle bude to pravé pro vás. Alespoň já si tuhle jízdu královsky užila.

Hodnocení: 85 %